Je nám jasné, že dopravní problémy a stav komunikací trápí snad každého z nás. Denně se s nimi setkáváme jako řidiči, cyklisté, chodci. Vádí nám to a otravuje nás to. Chceme jen upozornit, že současná dopravní infrastruktura odpovídá době, kdy na cestách jezdilo o polovinu aut méně. Dalším faktorem X, který je třeba mít neustále na paměti, je skutečnost, že ne všechny komunikace spravuje město. To ovlivňuje stav a kvalitu komunikací na silnicích 2.- 3. třídy. Přes všechny tyto zádrhele chceme zkulturnit a vylepšit stav městských komunikací, a to realizací následujících záměrů:
Nechceme budovat žádné další silniční mosty přes Labe. Chceme využít dvou stávajících, kdy se musí dbát o jejich technický stav tak, aby to nezaskočilo budoucí generace.
Atmosféru a zklidnění na důležitých dopravních tepnách chceme docílit:
- možným vybudováním nového nájezdu na R10 v lokalitě Královice, což by výrazně ulevilo západo – východnímu průjezdu městem. Společně se zápským starostou panem Vlčkem již proběhlo jednání se Středočeským krajem. Zápy s tímto řešením (realizace je na Zápském katastru) již vyslovily souhlas
- vyvíjením dalšího tlaku na Středočeský kraj pro dokončení obchvatu Staré Boleslavi mezi kasárnami a Mělnickou ulicí
- vybudováním kruhového objezdu v Boleslavi na křižovatce Boleslavská x Okružní
- dokončením rekonstrukce Pražské ulice a realizací kruhového objezdu na křížení ulic Pražské a Průmyslové na Vrábí
- zprůjezdněním sídliště U nádraží propojením z ulice Kaštanové do ulice Karla Tájka
- zkvalitněním osvětlení stávajících frekventovaných přechodů tak, aby se staly skutečně bezpečnými, bezpečné přechody primárně u škol
- úsekovým měřením rychlosti na vjezdech do města
- personálním posílením na úseku odboru investic na úseku dopravních staveb
- vybudováním nových autobusových zastávek do nových čtvrtí, vrátíme autobusovou zastávku zpět na boleslavské náměstí
- posílením dopravního spojení do Královic
Šlapání na kole zaměříme na bezpečné cyklistické spojení mezi oběma částmi města. Pro překonání labských toků chceme využít rozšíření stávajících mostů a jeden chodník použít jen pro cyklisty. Budeme se snažit narovnat financování opravy Polabské cyklostezky, kdy se v současné době opravy a údržba realizuje pouze na katastru našeho města, nikoliv okolních obcí.
Etiku chování v dopravě zaměřit ve větší míře na používání kol a bezpečnosti cyklistů. Je nutné nainstalovat větší počet cyklistických stojanů.
Nesmíme zapomenout na řeku Labe, která protíná naše dvojměstí a proto je již připraven k realizaci projekt kotviště sportovních a rekreačních lodí na Ostrůvku a Proboštských jezerech.
Orientovat se chceme na zlepšení parkovacích možností, i když to asi nebude pokaždé 10 metrů od místa bydlení. Před dokončením je cca 60 parkovacích míst pod sídlištěm, v traktu mezi kinem a městským úřadem právě vzniká parkoviště pro zaměstnance úřadu. Dále pro zlepšení parkování chceme dokončit realizaci parkovacího domu v brandýské části sídliště U Nádraží. Zkusíme vyvolat diskuzi o zavedení systému rezidenčního parkování, které by preferovalo parkování pro obyvatele s trvalým bydlištěm u nás či místem podnikání za poplatek. Budeme pokračovat v trendu rekonstrukcí prašných ulic v našem městě. Před začátkem našeho volebního období bylo těchto ulic 47, nyní nás jich čeká opravit ještě 27. V našich silách do příštích 4 let je oprava dalších cca 5km chodníků.
Máme vizi nové sdílené budovy Policie ČR a Městské policie v nově vyprojektované budově na Zápské ulici. Městská policie nutně potřebuje rozšířit a především zmodernizovat kamerový systém, poté je třeba klást důraz na jeho využívání.